Om je marketing goed in te richten gaan we eerst kijken naar je positionering; welke positie wil je innemen in de binnenstad of in je regio? Wat verkoop je precies? Wat maakt jou bijzonder? Wat is je ideale doelgroep en wat is voor hen een belangrijk voordeel om bij jou te kopen of te komen eten?

01. Over ons

01. Over ons

We starten bij de basis. Wie ben je, wat voor soort bedrijf heb je en wat maakt jou nu echt bijzonder. In dit hoofdstuk gaan we hier stap voor stap mee aan de slag. Aan het eind van de lessen heb je over alle details nagedacht en kun je een 'Over ons' maken.

Positionering 19 lessen 4 uren Gemiddeld
02. Huisstijl

02. Huisstijl

Voor een goede uitstraling is het belangrijk dat je een goede huisstijl heb die je overal doorvoert. In deze lessen behandelen wij twee programma's waarmee je jouw huisstijl kunt maken en beheren; Canva, een populaire, gratis, tool voor heel veel soorten huisstijl en Pixlr X een soort Photoshop maar dan online.

Canva, Pixlr X 34 lessen 6 uren Gemiddeld
03. Buyer Persona

03. Buyer Persona

Een Buyer Persona is een beschrijving van je ideale klant(groepen) of gast . In deze lessen laten we je aan de hand van een tweetal programma's zien hoe je zelf buyer persona's kunt maken. Voor je marketingstrategie is het belangrijk om te weten met wie je te maken hebt of gaat krijgen in de toekomst. Dit kun je ontdekken door buyer persona’s te maken.

UXPressia, Xtensio 10 lessen 3 uren Gemiddeld
04. Postcodeonderzoek

04. Postcodeonderzoek

Een postcodeonderzoek zou je als winkelier of restauranthouder eigenlijk regelmatig moeten uitvoeren.
Waar komen je klanten en gasten vandaan en vooral: waar nog niet? Dat laatste is erg interessant en biedt mogelijkheden om je marketing hieraan aan te passen om zo extra omzet te genereren. Voor nu en in de toekomst.

9 lessen 4 uren Gemiddeld
05. Marktonderzoek

05. Marktonderzoek

Een marktonderzoek is iets wat starters vaak doen. Maar door regelmatig naar je markt te kijken kun je zien hoe je deze er in harde cijfers uitziet.
Wonen er wel genoeg vrouwen in jouw regio om rendabel te zijn met je dameskapperszaak of is het tijd voor een herpositionering van 'gewone' beddenzaak naar 'speciaalzaak in seniorenbedden'?

CBS 6 lessen 3 uren Gemiddeld
06. Enquête uitvoeren

06. Enquête uitvoeren

Het houden van een enquête is een prima middel om erachter te komen wat je klant of gast van je winkel of restaurant vindt.
In de lessen van dit onderdeel bespreken we Survio, Google Formulieren en Microsoft Forms. We geven tips, voorbeelden en je kunt kant-en-klare enquêtes downloaden.

Google, Survio 26 lessen 5 uren Gemiddeld