Veel fietsenwinkels* doen niets aan marketing

Veel fietsenwinkels* doen niets aan marketing

Natuurlijk klopt de titel niet (helemaal) en eigenlijk heb ik ook liever dat mijn fietsenmaker meer verstand van fietsen heeft dan van marketing maar er zit helaas wel een kern van waarheid in.

Een fietsenwinkel, althans de eigenaar ervan, doet wel degelijk aan marketing. Bord aan de weg, advertentie in de krant, een eigen website en een Facebookpagina. De titel is met opzet een beetje 'hard' neergezet om de aandacht te trekken van (fietsenwinkel)ondernemers.

Waarom winkels en horeca veel meer zouden moeten samenwerken

Waarom winkels en horeca veel meer zouden moeten samenwerken

Toen ik op internet zocht naar een goede definitie van samenwerken kwam ik op de website van Ensie.nl terecht. Ensie.nl schrijft over samenwerken het volgende: 'Samenwerken kan worden gedefinieerd als het gezamenlijk inzetten om een bepaald doel te bereiken. Samenwerking vindt plaats tussen minimaal twee personen, dus ook in een groep of tussen meerdere groepen. Samenwerken wordt gezien als een belangrijke competentie omdat het een efficiënte manier is om doelen te bereiken'.